You are currently viewing גאנגסטרים על אמת: פריוויו 2020/21 -בוסטון סלטיקס / עידו יצחקי

גאנגסטרים על אמת: פריוויו 2020/21 -בוסטון סלטיקס / עידו יצחקי

בוסטון סלטיקס מגיעה לעונת 2020/21 כאחת מהקונטנדריות המרכזיות במזרח ללכת עד הסוף. הארגון המעוטר ביותר בהיסטוריה של הליגה איבד בקיץ את הבלעדיות ככזה, כשאוהדי הירוקים נאלצו לצפות בלייקרס השנואים משתווים אליהם בבועה עם 17 טבעות. העונה הקרובה תהיה עונת מפתח עבור הארגון, שמלבד היוקרה בזכייה בתואר, עתיד המועדון עשוי להשתנות בהתאם אם גם השנה הקבוצה לא תגיע לפיינאלס זו השנה ה11 ברציפות. מהלכים גדולים אמנם לא נעשו, אך הקבוצה מצפה לשיפור טבעי מהסטארים הצעירים ובמסטצ'וסטס מאמינים בחומר הקיים.

בפרקים הקודמים:

מאז הרי-בילדינג המפורסם של הסלטיקס, בטרייד היסטורי בו הקבוצה הצליחה לשדוד את הנטס ולנשל אותה מנכסיה, בוסטון עדיין מחפשת הגעה לפיינאלס. דני איינג' בנה שלד מצליח דרך הדראפט כשהסגל בעונה הקרובה מורכב מ11 שחקנים שנבחרו בדראפט ע"י הסלטיקס ושניים נוספים שלא נבחרו בדראפט והקבוצה החתימה (גרין וטאקו). בראד סטיבנס, המאמן שנבחר להוביל את תהליך הבנייה מחדש של המועדון עשה עבודה יוצאת מן הכלל בשנים שחלפו והוא רושם לזכותו כבר שלוש הופעות בגמר המזרח. הקבוצה שעברה במרוצת השנים מידיו של אייזיאה תומאס לקיירי איירווינג, כשלה ב2019 רק בחצי גמר הקונפרנס וקיירי בחר לעזוב. קמבה ווקר הגיע ונטל את המושכות אליו בקיץ שעבר ויחד עם החזרה הטוטאלית של גורדון הייוורד מהפציעה הידועה לשמצה, בבוסטון הפיחו תקווה לעונת אליפות למרות העזיבה הדרמטית של עמוד התווך בשנים שקדמו – אל הורפורד, עם החתמה נאה בשוק החופשי של אנס קאנטר.

הסלטיקס פתחו את 2019/20 בסערה עם מאזן 1-10 שהלך ודעך ככל שהעונה התקדמה. מכת פציעות בעמדת הסנטר השאירו את בוסטון חשופים מתחת לטבעת, כשמנגד הרביעייה ההתקפית טייטום-בראון-קמבה-גורדון חלקו את אור הזרקורים וכל משחק שחקן אחר היה המוציא לפעול המרכזי. בפתיחת השנה האזרחית הדעיכה הגיעה לשיאה עם מאזן 13-18 בלבד מתחילת ינואר עד שהגיעה מגיפה שעצרה את כדור השלג עבור בוסטון. הקבוצה סיימה את הבועה במאזן לא רע של 24-48 ובמקום השלישי במזרח. בסיבוב הראשון בפלייאוף פגשו הסלטיקס את פילדלפיה נטולי בן סימונס ולא התקשו עם ניצחון 0-4 קליל. לאחר המשחק הראשון בסדרה נטש גורדון היוורד את הבועה בשל פציעה ברגל ולידת בנו. הסלטיקס הסתדרו גם ללא גורדון עם ניצחון במשחק 7 בסדרה קשוחה מול האלופה היוצאת – טורונטו ראפטורס. ג'ייסון טייטום לקח בעלות מלאה על הקבוצה בסדרה בזמן שקמבה לא פוגע. מיאמי כבר הייתה גדולה על בוסטון בזמן שהסלטיקס מאבדים את הראש ברגעי הסיום ושומטים יתרון משמעותי בשני ההפסדים הראשונים. קמבה ווקר היה לא מספיק טוב, גורדון חזר ולא הצליח להשפיע, בראון וטייטום לקחו על עצמם יותר אבל זה לא הספיק לניצחון נגד הפייניליסטית. בטעם חמצמץ ומאכזב סיימה את סלטיקס את הבועה ויצאה לאוף-סיזן הקצר בתולדות הליגה, בידיעה שרק החוזים של היוורד (אופציית שחקן) ו-וונאמייקר עתידים להסתיים.

Celtics break out with Game 5 win over Heat – Boston Herald
ההיט כבר היו גדולים עליהם.

אני יודע מה עשיתם בחורף האחרון:

הגיעו: טריסטיאן תומפסון (19 מיליון לשנתיים), ג'ף טיג (מינימום)

עזבו: גורדון הייוורד (סיין&טרייד לשארלוט), אנס קאנטר (טרייד לפורטלנד), וינסנט פורייה (טרייד לאוקלהומה), בראד וונאמייקר (גולדן סטייט)

נבחרו בדראפט: אארון נייסמית' (14), פייטון פריצ'ארד (26), ים מדר (47) – זכויות בלבד, ממשיך בהפועל ת"א השנה.

בוסטון הגיעה לאוף-סיזן עם מטרות ברורות. בראש ובראשונה להחתים סטופר הגנתי לצבע אחרי ההפקרות ההגנתית של אנס קאנטר. דניאל ת'ייס אמנם התמודד בצורה מכובדת מול ענקי הליגה ורוברט וויליאמס גם כן עשה את שלו כשהיה בריא אבל הסלטיקס סבלו ממחסור חמור בגבוה הגנתי. המטרה השנייה הייתה להחתים מוביל כדור מחליף תחת קמבה. מלבד טרמונט ווטרס, בוסטון שיחקה ללא מוביל כדור טבעי על הספסל. וונאמייקר, סמארט וקארסון אדוארדס לא עונים על ההגדרה של מובילי כדור ולכן הקבוצה הייתה זקוקה להחתים בדחיפת לפחות רכז אחד לספסל. העמדה השלישית אותה בוסטון חיפשה בסתיו האחרון היא פיור-שוטר. חמישיית המחליפים שכללה את וונמייקר-סמארט-אוג'יליי-גראנט וויליאמס-קאנטר הותירה את בוסטון מוגבלת מאוד בהתקפה וללא אופציות קליעה יציבה מחוץ לקשת. בכדורסל המודרני, כל קבוצה צריכה להחזיק לפחות קלעי טהור אחד על הספסל.

Boston Celtics on Twitter: "With the 47th pick, the Boston Celtics select Yam  Madar ☘️… "
הבחירה ה47 בדראפט, ים מדר. יצליח להשתחל בעונה הבאה לסגל?

טריסטיאן תומפסון עונה בדיוק על ההגדרה הראשונה, והוא היה ההחתמה הראשונה של בוסטון בחלון ההעברות. הוא בוודאי שדרוג רציני לעמדה ביחס לקאנטר ומגיע על חוזה סביר יחסית. לבראד סטיבנס עדיין יש סיוטים משני גמרי המזרח ב2017 ו2018 בהם תומפסון שלט ללא עוררין מתחת לטבעות במדים של הקאבס. את משבצת הרכז המחליף תפס ג'ף טיג הוותיק בחוזה מינימום לשנה אחת, אחרי עונה לא רעה במדים של מינסוטה (עבר אליה באמצע העונה) במהלכה קלע 13.2 נק' למשחק באחוזים נהדרים. עוד לפני ליל הדראפט, בוסטון שלחה את גורדון הייוורד בטרייד לשארלוט שהצליח לייצר לה חריגת טרייד בסך 27.9 מיליון – החריגה הגדולה בהיסטוריה, שכרגע איינג' לא מצליח לעשות שום פעולה דרמטית, אך תהיו עם יד על הדופק. בוסטון מצליחה להיפטר מהחוזה המעיק של היוורד ויוצאת נשכרת מהמהלך. אנס קאנטר שאכזב ולא קיבל כמעט דקות בפלייאוף נשלח לפורטלנד עבור שתי בחירות סיבוב שני עתידיות, וינסנט פורייה שלא צלח את המעבר מהיורוליג לNBA עבר לאולהומה בעבור בחירת סיבוב שני, והקבוצה סירבה לאופציית הקבוצה של בראד וונאמייקר, שחתם בווריורס. למרות חרושת שמועות רצינית על מהלכים גדולים, בוסטון העבירה את ליל הדראפט בדממה ולא ביצעה אף טרייד. אארון נייסמית' ממכללת וואנדרבליט נבחר בבחירה ה14, לאחר שבעונת המכללות המקוצרת הוא קלע ב52.2% מדאונטאון. נתונים היסטוריים. פייטון פריצ'ארד מאורגון, אחד השחקנים המבוגרים בדראפט (יחגוג בעוד חודש 23) מאורגון נבחר בבחירה ה26 ויתפוס את מקום הרכז השלישי ברוטציה. מיודענו ים מדר, נבחר בבחירה ה47 ויישאר לפחות שנה נוספת מעבר לים, בתקווה שבקיץ הבא יצליח להרשים את הסלטיקס ולהשתחל אל סגל הקבוצה.

אני חושב שבגדול בוסטון רושמת אוף-סיזן יחסית מוצלח עבורה. הקבוצה מצאה את שחיפשה עם שני ווטרנים שיוסיפו המון (תומפסון וטיג) ומשלימים בדיוק לעמדות להן הקבוצה הייתה זקוקה. התוספת של נייסמית' מהדראפט שמגיע כאחד מהקלעים הגדולים בתולדות כדורסל המכללות משדרגת את הארסנל ההתקפי של הקבוצה, כשגם פריצ'ארד מוסיף שקט בעמדת הרכז שהייתה חסרה מאוד בשנה שעברה. למרות האובדן של הייוורד, הקבוצה כבר הוכיחה שהיא מסוגלת בלעדיו, והוא בוודאי לא שווה את החוזה העצום שקיבל בשארלוט (120 מיליון ל4 שנים).

שתי החתמות משמעותיות לספסל הקבוצה (מתוך חשבון האינסטגרם הרשמי של בוסטון סלטיקס)

העתיד כבר כאן:

חמישייה: קמבה ווקר, מרכוס סמארט, ג'יילן בראון, ג'ייסטון טייטום, דניאל ת'ייס

חמישייה שנייה: ג'ף טיג, אארון נייסמית', גראנט וויליאמס, סמי אוג'יליי, טריסטיאן תומפסון

חמישייה שלישית: פייטון פריצ'ארד/טרמונט ווטרס, קארסון אדוארדס, רומאו לאנגפורד/ג'אבונטה גרין, רוברט וויליאמס, טאקו פול

כל הסימנים מראים על כך שהסלטיקס צפויים לפתוח רק עם גבוה אחד בחמישייה, ולשחק סמול-בול עם טייטום בעמדה 4. במבט ראשוני, למרות שלכאורה החמישייה נחלשה מהשנה שעברה – ללא גורדון הייורד, לבוסטון ישנם מספיק כלים בכדי לחפות על החסרון. החמישייה הראשונה של הקבוצה כיום היא אחת מהוורסטיליות ביותר בליגה, כמעט בכל האספקטים. מלבד קמבה ווקר שאותו כמעט תמיד ניתן להחביא בסט גיים (כפי שסטיבנס עשה בעבר עם קיירי ואייזיאה), מדובר בחמישיית הגנה פנטסטית שכמו שכבר התרגלנו מבוסטון של השנים האחרונות – המון חילופים בחסימות. הידיים הארוכות של בראון וטייטום, וכמובן הקשיחות והחכמה של מרכוס סמארט מאפשרים להם לשמור כמעט על כל שחקן בליגה בצורה מיטבית. בחלק ההתקפי של המגרש, כולם מלבד ת'ייס הם שחקנים שמייצרים נקודות, ואפילו מרכוס סמארט, שסיים את העונה בה קלע הכי הרבה נקודות בקריירה ושיפר דרמטית את אחוזי הקליעה מבחוץ בשנתיים האחרונות, מצליח לייצר נקודות ממצבים של אחד על אחד ובהתקפות מעבר. גם שאר שחקני החמישייה הצעירים נמצאים במגמת עלייה באחוזי השלשות וכמו כל הליגה בתקופה הנוכחית – זורקים הרבה יותר.

Why Adding Gordon Hayward was a Great Move for the Charlotte Hornets
גורדון הייורד. חוזה עצום, פציעה קשה, אכזבה אדירה. יצליח לשקם עצמו בשארלוט?

עיקר העבודה ההתקפית של בראד סטיבנס לקראת העונה הקרובה צריכה לנגוע בשתי נקודות מרכזיות. הראשונה היא להגביר את הקצב. קמבה ווקר הוא סילון שקשה מאוד לעצור בהתקפה מתפרצת, בראון וטייטום גדלו פיזית ולא נפגעו באתלטיות והמהירות, וגם מרכוס סמארט כבר הוכיח שהוא יודע לסיים נהדר מתחת לסל בצורות שונות ומגוונות. למרות שהמאמן דוגל בשיטת משחק שמרנית יחסית שכוללת עשרות תרגילים במשחק העומד, סט היכולות האישיות של השחקנים צריך להגיע יותר לידי ביטוי, והסלטיקס מסוגלים לשחק כדורסל מהיר שיהיה לא פחות יעיל מאיך שהקבוצה שיחקה בשנים האחרונות. הנקודה השנייה היא היררכיה התקפית. ג'ייסטון טייטום נכנס לשנתו הרביעית בליגה והגיע הזמן שהוא יהיה הגאי-טו-גו של הקבוצה. אחת הבעיות הגדולות של סטיבנס לאורך השנים הייתה ההתמודדות עם ניהול האגו על המגרש והסדרת ההיררכיה. בשנה היחידה בה התמודד עם סופרסטאר, הקבוצה כשלה כישלון מוחץ, כשקיירי זועם שוב ושוב על הצעירים שלוקחים על עצמם יותר מדי – בהוראת הקואץ'. בעונה האחרונה, בכל משחק מישהו אחר נטל על עצמו את עול ההובלה, פעמים היה זה קמבה, לפעמים טייטום ואפילו מרכוס סמארט לקח על עצמו את הכדור ברגעים המכריעים. הגיע הזמן שבבוסטון סלטיקס כל שחקן יפנים את מעמדו. בעיית ניהול הסגל היא מפתח ההצלחה של בראד סטיבנס כמאמן, ותקרת הזכוכית שעליו לשבור כדי להגיע רחוק יותר. טייטום חייב לתת עונה שתכניס אותו לחמישיית העונה ולקבל יחס של סופרסטאר ב2021.

התרומה מהספסל יכולה להכריע משחקים חשובים, ועל הנייר לבוסטון יש ספסל חלש שיתקשה נגד הקבוצות החזקות בליגה. רומאו לאנגפורד הגיע בעונה שעברה מהבחירה ה14 כהבטחה גדולה, אבל התמודד עם פציעות חוזרות ונשנות וגם כשהבריא לא זכה לקרדיט גדול ממאמנו. העונה השנייה בליגה היא זמן לקפיצת מדרגה עבור שחקן שהיה נחשב לאחד מהבולטים במדינה בתיכונים. גראנט וויליאמס שדווקא קיבל לא מעט דקות משחק בעונת הרוקי שלו והיה נפלא בהגנה, חייב לשפר את המשחק ההתקפי המוגבל שלו ואת הקליעה מבחוץ. עליית המדרגה הזו עושיה להפוך אותו לאקס-פאקטור מהספסל. גם רוברט וויליאמס (בתקווה שיצליח להישאר בריא עונה עונה שלמה), שבר הציג שיפור ניכר מעונת הרוקי לעונה הקודמת, יכול לשפר עוד את התנועה שלו במשחק הפיק&רול והבנת משחק ברמה גבוהה יותר תהפוך אותו לאופצייה נהדרת לקו הקדמי מספסל הקבוצה. הסלטיקס מחזיקים בסגל צעיר ומוכשר (כפי שכבר ציינתי, 11 שחקנים נבחרו בדראפט ע"י בוסטון), שאמור להשתפר מעונה לעונה. אם יצליחו לקדם עצמם לכדי שחקני ספסל לגיטימיים בליגה, בוסטון תרוויח ותכוון הכי רחוק שרק אפשר.

NBA: Boston Celtics beat Miami Heat to reduce deficit in Eastern Conference  finals
ג'ייסון טייטום וג'יילן בראון. עכשיו זה הזמן שלהם לפרוח.

הנבואה ניתנה לשוטים:

תסריט אופטימי: ג'ייסון טייטום נותן עונה אדירה שמציבה אותו כמועמד לתואר הMVP, בראון וקמבה מסיימים עם למעלה מ20 נק' בממוצע למשחק, טריסטיאן תומפסון הופך ליקיר ליבם של אנשי עיר השעועית וטאקו פול מספק הצגה בכל שבוע לקהל שחוזר בהמוניו למגרשים עם בואם של החיסונים. אארון נייסמית' מסיים עונה היסטורית עם למעלה מ50% מחוץ לקשת ואוהדי הליגה שוב מקללים את אמא של דני איינג' שהצליח לגנוב תחת לאף של כולם עוד שחקן נהדר בדראפט. בפלייאוף הריקוד נמשך עם סוויפ מוחץ על הוויזארדס ואבדיה בסיבוב הראשון, נקמה מתוקה בקיירי איירוינג והנטס בחמישה משחקים בסיבוב השני וניצחון אדיר במשחק 7 נגד הגריק-פריק ומילווקי בגמר המזרח. סטיבנס מגיע לראשונה בקריירה לפיינאלס לסדרת גמר מיתולוגית מול לוס אנג'לס לייקרס ומשם אלוהים גדול.

תסריט פסימי: קמבה ווקר מתקשה להתאושש מהפציעה (שתשבית אותו לפחות לחודש הראשון בליגה) וכשחוזר מציג יכולת חלשה, מרכוס סמארט חוזר לסורו עם אחוזים נמוכים מהשדה. טייטום לא מצליח לבצע את קפיצת המדרגה לה כולם מצפים וג'יילן בראון נותן עונה סולידית למדי. הסלטיקס לא מפשלים נגד הקבוצות החלשות, אך הקבוצה נראית כבויה ואיטית ומתקשה לייצר רצף חיובי. הלייקרס מטאטאים את בוסטון בעונה הסדירה עם שתי תבוסות, וקיירי איירווינג קולע סל ניצחון בTD גארדן לקול קריאות הבוז מהקהל. הקבוצה מסיימת את העונה הסדירה מאחורי מיאמי, מילווקי, ברוקלין ופילדלפיה וללא יתרון הביתיות מפסידה ומודחת כבר בסיבוב הראשון של הפלייאוף. דני איינג' מפטר את בראד סטיבנס, בתקווה למצוא מאמן חדש שיוציא את הקבוצה לדרך המלך.

תסריט ריאלי: בESPN שיגרו השבוע את דירוג העוצמה לכבוד פתיחת מחנות האימונים והבוסטון סלטיקס דורגו במקום השמיני בלבד. לראשונה מזה המון זמן, המזרח שלח 6 נציגות לעשירייה הראשונה. חשוב לזכור, המזרח השנה הוא אולי הכי חזק מזה שהיה בשני העשורים האחרונים. ובכל זאת, בוסטון מחזיקה בסגל צעיר, רעב ומוכשר עם מאמן גאון כדורסל שלגמרי מסוגל להצעיד את החבורה הזאת קדימה. אני מעריך שטייטום יצליח להיכנס לחמישיית האולסטאר במזרח (אם האירוע יתקיים) ואפילו בראון או קמבה יאיישו את הספסל. בוסטון תסיים את העונה הסדירה מאחורי מילווקי במקום השני/שלישי בחטיבה. הקבוצה תטייל בסיבוב הראשון בפלייאוף, ותזיע מאוד בסיבוב השני. מעריך שהעונה של הסלטיקס תסתיים בהפסד בסדרה קשוחה בסיבוב השני בפלייאוף לפילי או ברוקלין, וגם אם הסלטיקס ינצחו, מילווקי תעצור אותם בגמר המזרח בדרך לפיינאלס. לבוסטון יש סגל מבטיח ואיכותי, אבל עדיין לא סגל ברמת האליטה של הליגה.

Have We Overrated Celtics' Head Coach Brad Stevens? - Full Press Coverage
בראד סטיבנס. עונתו האחרונה כמאמן הבוסטון סלטיקס?

הסגל הצעיר, התנהלות כלכלית נכונה וחוזים מצויינים לשחקנים צעירים נותנים את התחושה שבסלטיקס, גם אם לא יצליח השנה – תמיד יש את השנה הבאה. לתחושתי, אם בשנה הנוכחית בוסטון לא תצליח לשבור את תקרת הזכוכית של גמר המזרח (וכפי שכתבתי – אני מעריך שלא), אזי הקבוצה צריכה להיפרד מהמאן הנפלא ויקיר לבי בראד סטיבנס, שנהנה מחומר שחקנים מצוין ולא מצליח להגיע להישגים הגדולים באמת. עונת מפתח עבור התהליך של בוסטון, והגיע הזמן שסטיבנס ירגיש את הכסא מתנדנד לו קצת. העונה הקרובה של הפרנצ'ייז עשויה לחקוק אבן נוספת בהיסטוריה של המועדון המפואר הזה, וממנה הארגון יצטרך לקבל החלטה דרמטית. אי אפשר להמשיך להסתובב בכיכר במשך כמה שנים. מתישהו צריך לקחת את הפנייה הנכונה.

עידו יצחקי

בן 19, גר בשוהם. כותב על פוטבול, NBA וכדורסל נוער ישראלי. אוהד מכבי ת"א בכדורגל, כדורסל, כדוריד, כדורעף וזריקת דוקים למרחקים.
Subscribe
Notify of
111 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Admin
11 בדצמבר 2020 7:56

פריוויו נפלא ועשיר, תודה רבה רבה עידו.
.
הנתון על 11 שחקני בית הוא מדהים, לא פחות, אבל לדעתי צריך להסתכל עליו בקונטקסט של המטאפורה המדויקת שסיימת איתה – ההסתובבות בכיכר.
.
זה נראה כאילו איינג' וסטיבנס מנהלים קבוצת ג'י ליג שמטרתה פיתוח שחקנים ולא קבוצת נ.ב.א שמטרתה זכייה באליפות. הם אמנם מפתחים שחקנים ברמה הגבוהה ביותר, וגם משלבים שחקנים מבחוץ ברמה גבוהה, אבל איכשהו הם תמיד מרחק שחקן בשל אחד או שניים מאליפות.
.
בתקופת גולדן סטייט, ולברון במזרח, עוד אפשר היה להצדיק זאת בגלל התחרות הקשה והגיל הצעיר של טייטום ובראון, אבל היום, לפחות במזרח, כבר פחות.
.
לכן, לדעתי, הבעיה נמצאת יותר אצל איינג' מאשר אצל סטיבנס. הוא הטריד עבור קיירי, אבל מאז הוא נמנע מלהטריד עבור קוואי ודייויס, וויתר על הורפורד וגורדון.
.
עכשיו הארדן על המדף…. האם הוא מתאים לשיטה של בוסטון? כנראה שלא. האם שווה לקחת את הסיכון בכל זאת? לדעתי כן. דאבל אור נאת'ינג. אול אין עבור כל דבר שאינו טייטום ובראון. וסטיבנס כבר יוציא מזה את המקסימום.

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
11 בדצמבר 2020 8:08

נוו, אני רואה שגמת'ה עלית על זה, זו אשט'ה אשיט'ה, לבריאות.
זה יופי לפתח שחקנים אבל המטרה היא עוד אליפות ולא פיתוח שחקנים לכל דיכפין….
והבעייה היא כן אצל סטיבנס ואיינג' שנסמך על שיקול דעתו.
איינג לטעמי צריך להגיד לו פוס'. ניסינו, לא הלך, ננסה משהו חדש וזה כמובן בהנחה שהעונה תסתיים בלי גמר אן בי איי.

Smiley
Editor
11 בדצמבר 2020 8:11

אולי איינג' לא מטריד כי המחיר גבוה מדי. אם כל הנכסים שהיו ויש לסלטיקס, ה-GM האחרים הופכים ל"גרידים".
לא הטריד על קוואי/ג'ורג'/באטלר… השאלה מה ביקשו ומה הוא היה מוכן לתת, "צריך שניים לטנגו". דווקא את העזיבה של קיירי הוא החליף יופי בווקר (שנפצע בחוסר מזל, אבל האווירה לא רעילה בחדר ההלבשה).
.
דווקא חבל לי שהוא לא הלך על טרייד עם הפייסרס לקבל את טרנר על הייוורד (אבל אני לא יודע כמה זה באמת היה רלוונטי).
ויש לו עוד את החריגת טרייד הגבוהה בהיסטוריה

ברוך רובין
ברוך רובין
11 בדצמבר 2020 8:20
Reply to  Smiley

בסוף איינג לטוב ולרע לא מוכן לתת הכל סמיילי נקודה. מה בדיוק נתנו על קוואי לאונרד? עדיף שנה אחת של אליפות מאשר עשור שלם של בינוניות, היו לו כמויות בחירות דראפט ונכסים צעירים ובשביל לקחת אליפות חייב ללכת ALL IN, ואיינג מפחד לעשות את זה. הלייקרס נתנו הכל על דיוויס, טורנטו נתנו את השחקן הגדול בהיסטוריית המועדון בשביל קוואי ואינג פעם אחר פעם מפחד ללחוץ על הלחצן.
.
כמובן שבגלל היחס המזוויע שלו לשחקנים אף שחקן בקאליבר בכיר לא רוצה לדרוך בבוסטון.

ברוך רובין
ברוך רובין
11 בדצמבר 2020 8:22

כשאני אומר קליאבר בכיר שה הטופ טייר, הסופרסטארים לא שחקנים דרג 2 כמו קמבה הורפורד…

רן הנרגן
רן הנרגן
11 בדצמבר 2020 18:17

ברוך, רגע גדול, אנחנו מסכימים. אינג שרף עצמו בעיני הכוכבים

אור
אור
11 בדצמבר 2020 18:27

איזה יחס מזוויע? איזה שרף? הוא התנהל כמו ש-GM עם שכל צריך להתנהל

ברוך רובין
ברוך רובין
11 בדצמבר 2020 20:44

אתה צריך לזכור שאנשים זה לא משחק מחשב אתה לא יכול להתנהג ככה לשחקנים ולצפות שירתו לשחק אצלך, שחקנים וסוכנים מדברים ביניהם על הכל, איינג התייחס אליהם כמו אל שק זבל, זה למה שום כוכב לא מוכן בכלל להסתכל לכיוונה של בוסטון.

אור
אור
11 בדצמבר 2020 21:42

סלח לי אבל זה שטויות שרק באתר הזה בהו מאמינים בהן משום מה. זה ביזנס וכל אחד עושה מה שהוא יכול למקסם את ההצלחה / רווחים שלו, קבוצות ושחקנים כאחד

Smiley
Editor
11 בדצמבר 2020 8:41

מניח שאיינג' ראה שגם אם הוא נותן הכל על קוואי זה לא מספיק בשביל ללכת עד הסוף עם קוואי+מה שנשאר.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Admin
11 בדצמבר 2020 9:05
Reply to  Smiley

לא יודע מה איינג' ראה, אבל לדעתי זה חד משמעית לא נכון – היו לו המון נכסים והוא יכל לעשות מגוון עסקאות שהיו מובילות אותו, לדעתי לפיינלז, ובהינתן הפציעות של גולדן, גם לאליפות. הסגל שלו, גם בלי התמורה עבור קוואי, היה לא פחות חזק מהסגל של טורונטו אחרי הטרייד.

Smiley
Editor
11 בדצמבר 2020 9:21

כמו שרשמתי למטה, אולי הוא רצה התחייבות (שלא קיבל) מקוואי לחוזה חדש.
די מובן בשעתו למה איינג' לא לקח את ההימור על קוואי, שבריאותו הייתה בסימן שאלה בגלל חוסר ודאות, וגם לא רצה לתת הבטחה להאריך חוזה.

חגי "התותח" ניסני
Editor
11 בדצמבר 2020 8:41

סליחה שאני אומר אבל דרוזן הוא נכס שהרבה יותר קרוב ברמה של סמארט לא של בראון/ טייטום. וזה אחרי שטורנטו הגיע לפיק שלה עם דרוזן ונתקעה בו. וזה אחרי 4 קפיצות על הטבעת השתתקות של מלווקי ופציעות של הלוחמים. ברוך האליפות ההיסטורית של הראפטורס היא לא דוגמה טובה. אתה מביא דיוויס כדוגמה. מה הקשר בכלל? הוא הצהיר שהוא רוצה את הלייקרס ורק שם יחתום על הארכת חוזה. אם יאניס יצהיר אותו הדבר השנה על בוסטון אני מבטיח לך שאיינג' ייתן כל שחקן שהוא לא טייטום.

Smiley
Editor
11 בדצמבר 2020 8:43

דרוזן בשעתו היה סקורר יותר טוב מבראון ומסמארט. בראון היה אז רק פוטנציאל שלא ידעו כיצד הוא יתפתח. היום הוא בססטוס אחר.
מניח שפופ והספרס רצו סקורר מוכח שיכול לשים הרבה נקודות על הלוח ודרוזן ענה להגדרה הזו.

חגי "התותח" ניסני
Editor
11 בדצמבר 2020 8:49
Reply to  Smiley

היה מאוד ברור מהם היכולות של דרוזן. סקורר לא יעיל, שהחסרונות שלו מובלטים עוד יותר בפלייאוף. בשביל מחיר כזה + להיפטר מהחוזה שלו בהחלט שווה להטריד על קוואי. על בראון הרבה פחות.

Smiley
Editor
11 בדצמבר 2020 8:49
Reply to  Smiley

אני מניח שגם הטרייד עם הראפטורס היה בסופו של דבר שהם היו היחידים שהיו מוכנים לקחת את קוואי (עם החוסר ודאות סביב הבריאות שלו) עבור שנה אחת ללא התחייבות להמשיך בקבוצה

Smiley
Editor
11 בדצמבר 2020 8:50
Reply to  Smiley

אני חושב שאיינג' רצה הבטחה מקוואי שהוא חותם מחדש ולא קיבל.

עידו גילרי
Admin
11 בדצמבר 2020 8:23

הסיבה ל11 שחקני בית היא אותו ים בחירות שהסלטיקס ליקטו. העובדה היא שבסופו של דבר איינג' לא הצליח לנצל אותן כדי לחזק את הקבוצה בטריידים משמעותה שאתה נשאר עם אסופה של בחירות דראפט לא גבוהות במיוחד ואם סגל די בינוני.
תוסיף לזה החתמות פרי אייג'נסי גדולות שלא נשארות בקבוצה (קיירי, הורפורד, היוורד) ונשארת עם הסגל הבינוני של היום.

ברוך רובין
ברוך רובין
11 בדצמבר 2020 8:27

ממתי קיירי היה שחקן חופשי? זה שהוא לא מצליח לנצל את בחירות הדראפט לטרייד זה אמור להיות לזכותו?

עידו גילרי
Admin
11 בדצמבר 2020 8:29

אני אמרתי שזה לזכותו?
להיפך – זו בדיוק הבעיה.

ברוך רובין
ברוך רובין
11 בדצמבר 2020 8:34

אוקי לא הבנתי מסכים לחלוטין.

Avri
Avri
11 בדצמבר 2020 11:39

עידו, ברוך כותב שהוא לחלוטין מסכים איתך. אני חושב שזה זמן טוב להתחיל לפקפק בקביעות שלך למעלה.

עידו גילרי
Admin
11 בדצמבר 2020 12:05

באיזו קביעה לפקפק?
אתה חושב שאיינג' ניצלמטוב את כל בחירות הדראפט שאסף?
אתה חושב שיש לסלטיקס עומק מעבר לחמישיה?

Avri
Avri
11 בדצמבר 2020 11:38

עידו, לכמה קבוצות לדעתך יש סגל שהוא לא 'בינוני' בשביל לרוץ לאליפות? אני סופר את הלייקרס והקליפרס, ואולי הנטס (תלוי לחלוטין איך דוראנט חוזר). ומה לדעתך אפשר לעשות בשביל ליצור סגל שהוא יותר מ'בינוני'? בלי תשובות שב"ר בבקשה (ז"א בלי "מה זאת אומרת? איינג' היה צריך להביא את קוואי ואת דייויס, קל!!").
(הנקודה שלי – ביקורת קצת לא הוגנת)

את מי בדיוק ממהחתמות הגדולות שהזכרת היית משאיר על חוזה דומה לזה שהוא קיבל?
(הנקודה שלי – ביקורת קצת דמגוגית)

אילו טריידים 'משמעותיים' אתה חושב שאיינג' יכל לקבל על אולי הרבה בחירות דראפט אבל כולן די נמוכות? ולמה אתה חושב שאיינג' לא ניסה לעשות טרייד אפ?
(הנקודה שלי – שוב ביקורת בדיאבד שקשה לדעת אם באמת אפשר היה לעשות משהו יותר טוב עם הבחירות האלו).

עידו גילרי
Admin
11 בדצמבר 2020 12:04
Reply to  Avri

קשה לי להגיד מה בדיוק הוא יכול היה לעשות כי אני לא הייתי בכיסא שלו. בפועל כשאתה אוגר בחירות המטרה היא פחות להשתמש בהן ויותר להשתמש בהן כדי להביא חיזוק.
במבחן התוצאה הסלטיקס נשארו כמעט בלי אפשרות מעשית להתחזק.
כלומר הוא עשה עבודה טובה בליצור אופציות התחזקות אבל לא מימש אותן.
לגבי ההחתמות – זו שאלה טובה וייתכן שהיה יותר נכון במקום להציע חוזים ענקיים מעל הערך שלהם להורפורד והייוורד (ולטעמי גם לקמבה) להביא שחקנים מהדרג השני שיתנו לקבוצה עומק.
כבר הדגשתי קודם – הסלטיקס לא בינוניים במובן הכללי אלא לא מספיק חזקים כדי לרוץ לאליפות.

Avri
Avri
11 בדצמבר 2020 12:43
Reply to  Avri

נראה שהחלטת שהבחירות דראפט של איינג' לא יהפכו לשחקנים לגיטימיים שאכן יחזקו את הספסל ויתנו עוד עומק. את הטענה הזאת אנחנו נאלץ לבחון בשנה שנתיים הקרובות, אבל מספיק ששניים שלושה מהם יהפכו לשחקנים סולידיים על חוזי רוקיז נמוכים בשביל שזה ישתלם לאיינג'.

זאק לואו אבחן יפה שהקפיצה מקבוצה טובה לקונטנדרית היא הקשה ביותר לביצוע. לדעתי עדיף כאן קמבה ווקר אחד על אוסף של כל מיני מרכוס מוריסים, האריסון בארנסים וג'רמי גרנטים. כן, הם יתנו לך עומק, אבל זה מתכון לבינוניות ובשביל אליפות צריך כשרון יותר מעומק.
לגבי מבחן התוצאה, ההשוואה הנכונה היא לא מול מה שיכול היה להיות, אלא בעיקר מול מה שהיה על השולחן. מנהל טוב צריך לדעת גם מתי לא לעשות עסקה ומתי עדיף לשבת בצד ולחכות.

עידו גילרי
Admin
11 בדצמבר 2020 12:47
Reply to  Avri

נכון בגלל זה אמרתי שאני לא יודע מה הוא היה יכול לעשות.
לגבי בחירות הדראפט – זו אנליזה אישית שלי – אף אחד מהם לא יהפוך לשחקן רוטציה משמעותי (מחריג כאן את הבחירות של השנה שאני מאד אוהב). אגב אתה יכול לראות לגבי רבים מהם כבר את התוצאה.
הסטארים שלכם זה טייטום ובראון ולכן זה קשה לדעת מראש כי הם עוד צעירים. אבל כרגע הסלטיקס במצב שהם יתקשו לאיים על התואר בשנתיים הקרובות.

Avri
Avri
11 בדצמבר 2020 13:46
Reply to  Avri

נו, הבחירות של השנה זה כבר שני שחקנים. יש גם את שני הוויליאמסים שכבר די תורמים כאן ועכשיו, ולגבי לנגפורד המושבעים עדיין לא חזרו, אבל כאן זה בעיקר כי הוא היה בעיקר פצוע. לדעתי מבחינה פיזית הוא עוד קצת ילד ככה שנאלץ לחכות ולראות. יחד עם זאת הוא נתן כמה משחקים יפים בעונה שעברה.

Avri
Avri
11 בדצמבר 2020 13:47
Reply to  Avri

ובדיוק כמו שאמרת, הכוכבים שלנו צעירים וממש לא צריך לכוון לאיום על התואר כבר השנה. זאת קבוצה שצריך לתת לה זמן לגדול ולעשות התאמות תוך כדי תנועה.

עידו גילרי
Admin
11 בדצמבר 2020 13:49
Reply to  Avri

הוויליאמסים לא ממש תורמים…
הם משחקים כי לסלטיקס אין עומק.

עידו גילרי
Admin
11 בדצמבר 2020 13:50
Reply to  Avri

הבעיה שאין לך ממש איך לעשות התאמות תוך כדי תנועה.

חגי "התותח" ניסני
Editor
11 בדצמבר 2020 8:49

קצת קשה לומר על הסגל של הסלטיקס בינוני

עידו גילרי
Admin
11 בדצמבר 2020 8:52

נכון.
בינוני בקונטקסט של לרוץ לאליפות.

חגי "התותח" ניסני
Editor
11 בדצמבר 2020 8:55

זה כן.

Avri
Avri
11 בדצמבר 2020 10:29

שוב, עולה ושבה ההנחה הבאמת מיותרת ששולטת בעולם מגיבי הופס ישראל לפיה הכל חוץ מאליפות זה כשלון טוטאלי.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Admin
Avri
Avri
11 בדצמבר 2020 10:31

ראיתי כבר מליוני קליפים על הציפור, ולא יודע למה, זה הכי טוב. כל מי שאי פעם הגדיר אותו כאיטי, זה בשבילכם. מהירות מחשבה וזריזות ידיים אדירות שלא ראיתי אצל הרבה שחקנים.

אשך טמיר המקורי
11 בדצמבר 2020 10:52

לא היה, ולא יהיה כמוהו.

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
11 בדצמבר 2020 8:04

תודה עידו. נראה שאתה לא אוהד של הסלטיקס כי אתה לא לוקה בסובייקטיביות של האוהד מצוי, כמוני למשל….
אובייקטיביות זה דבר טוב, זו המחמאה שלי.
אני חושב שהסלטיקס כמו בשנה שעברה קונטיינדרים לכל דבר. בשנה שעברה נעשו טעויות והיו פציעות והשנה שנת מבחן לקבוצה ובעיקר לסטיבנס, הצוות והשיטה. אין ספק שמדובר במאמן מוכשר מאד ובעיקר בפיתוח שחקנים ובמשחק הקבוצתי אבל לטעמי כמו גם לטעמו של מנחמנו, חסר לו הקילינג אינסטינק להיות מאמן גדול ולזה צריך תגובה נכונה ובזמן. צריך לחיות את המשחק גם מעמדת המאמן (וכן אני יודע שבחצי גמר ובגמר ראינו בראד טיפ-טיפונת שונה שגם יודע טיפל'הל'ה להרים קול)…. הוא חייב להתבגר בעונה הזו כמו שבראון טייטום וסמארט התבגרו תחת ידיו. והיה ולא יתבגר והסלטיקס יסיימו בחצי או בגמר המזרח, הוא צריך ללכת בסוף העונה… בכל מקרה אני בספק אם יפוטר גם אם הסלטיקס ילכו בחצי.
לא יודע אם הקבוצה התחזקה עם הגעת תומפסון וטיג, לגבי הרוקיז נחייה ונראה.
שמועות על תריידים (ובעיקר בגלל הטרייד אקספשיאון האגדי של הגאון מווילנה)?
יש כמו ים… הכי חזק מדברים על הגעה של השיקסה המזוקן, חובב הסטריפ הידוע, הסלטיקס יכולים להחזיק אותו בקלות ולתת עבורו את בראון סמארט ועוד רשימת בונבוניירות. זה לא יקרה למרות שזה הגיוני. למה? הארדן לא רוצה להגיע לבין טאון ולא נראה לי שיטרידו אותו בלי רצונו ובלי שהסלטיקס יבינו שהוא רוצה. הייתי נפטר מקמבצהריים במקום מבראון אבל ליוסטון יש כבר את גון וול בקאדר אז הם לא צריכים אותו.
שלישייה של קמבלילה (דה שוט זה בשבילך) הארדן וטייטום נראה כמו אליפות מזרח בטוחה. לא בטוח שזה היה מספיק מול לברון והגבברוך.
🙂

Avri
Avri
11 בדצמבר 2020 11:41

רזי, קבוצה שאין לה אפילו שחקן טופ 10 אחד לפחות (ורצוי עוד אחד טופ 30) לא יכולה לקרוא לעצמה קונטנדרית. כאן זה מתחיל ונגמר.

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
11 בדצמבר 2020 13:10
Reply to  Avri

שנה שעברה היו לנו 3 אולסטארים בקבוצה ועוד שחקן אולסטאר בהתהוות של 20 נקודות בערך, בראון שמו אז בהחלט היינו קונטיינדרים והגענו כמעט עד הסוף מול קבוצה עם גיימי אחד, דראגיץ מזדקן ומאמן סופר דופר. גם השנה הסלטיקס קונטיינדרים ועם קצת מזל (אולי גם שימוש נכון של איינג בטרייד אקספשיון) יגיעו לגמר האן בי איי. האם זה יספיק? לא יודע. כבר ראינו איך זה נגמר כשקיירי ולאב נפצעים במהלך הפליאוף… גם השחקן הכי טוב בעולם ב 20 השנים האחרונות לא יכל להושיע.

Avri
Avri
11 בדצמבר 2020 13:15

גם לאטלנטה היו ארבעה אול-סטארים בהרכב, ואף אחד לא ממש חשב שהם קונטנדרים. לנו היו שני אולסטאריי ספסל. לגבי האול-סטאר השלישי שהיה לנו – הייווארד – קצת הגזמת. שחקן חשוב וטוב אבל ימיו כאול-סטאר נגמרו עם הפציעה ההיא.

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
11 בדצמבר 2020 14:44
Reply to  Avri

אז איך הגענו לגמר המזרח?
לגבי אטלנטה, מה האולסטארים האלה נתנו בשנה שעברה? חוץ מטרה אף אחד שם לא היה משמעותי בעונה. בסלטיקס האולסטארים היו משמעותיים.

עידו גילרי
Admin
11 בדצמבר 2020 15:02

אהה גם אטלנטה הגיעו לגמר המזרח…
ואיך זה קשור לעונה שעברה?

Avri
Avri
11 בדצמבר 2020 17:20

לא כל קבוצה שמגיעה לגמר מזרח היא קונטנדרית. יותר מיזה, לא כל קבוצה שמגיעה לגמר היא קונטנדרית (מיאמי קונטנדרית השנה?).

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
11 בדצמבר 2020 18:13

אברי אולי תסביר לי איך קבוצה שמגיעה לגמר מזרח או מערב אינה קונטיינדרית, נשגב מבינתי.
אם היא מחזיקה קאדר מצויין ומממשת הגעה לגמר אזורי היא אכן טוענת לכתר.

Smiley
Editor
11 בדצמבר 2020 8:08

טאטום חייב לעשות את הקפיצה לסופרסטאר (בטח שקמבה בחוץ) ובראון למעמד אול-סטאר. המערכת והשיטה של בוסטון שוב יביאו אותם לסיבוב השני ומשם תלוי בבריאות של ווקר, בשדרוג הגבוהים ועם יהיה באמת ספסל (בתקווה שרומיאו לנגפורד יתפתח לסקורר מהספסל) שאיינג' יהנדס למשהו נורמלי (טיג ותומפסון זה שדרוג, אבל גם צריך מישהו שישים נקודות בעקביות (שוב… לנגפורד…)

Avri
Avri
11 בדצמבר 2020 11:41
Reply to  Smiley

די מסכים איתך.

ברוך רובין
ברוך רובין
11 בדצמבר 2020 8:09

תודה על פריוויו טוב לקבוצה שתשאר ממוצעת להרבה זמן בלי סיכוי ממשי לקחת את התואר. אני כלל לא מסכים איתך על האופסיזן היה להם אופסיזן חלש ביותר הגופה של טיג פרשה כבר לפני שנתיים ופרט לשם לא נשאר דבר. טריסטן תומפסון גם שיאו הקצר הרחק מאחוריו והוא נהיה כבד ואיטי מאוד שלא מסוגל להגן ביעילות.
.
הקבוצה סובלת ממחסור ברור בעומק בטח כשהיווארד עזב.
כל העתיד של בוסטון תלוי בכמה טייטום יבצע את קפיצת המדרגה ואני לא מאמין שיהפוך לקובי ברייאנט. קבוצה לא מספיק כישרונית לאליפות ואחת הסיבות שאיינג מפחד לעשות אול אין 3-4 בחירות וקמבה ווקר על הארדן יעשו את העבודה, ויתנו להם את הבוסט שהם צריכים

Smiley
Editor
11 בדצמבר 2020 8:13

עם הבעיות ברכיים של ווקר המחיר שלו כנראה נמוך מאוד. איינג' עכשיו חותם על טרייד כזה שהצעת עבור הארדן, הרוקטס מסרבים (רוצים כוכב צעיר ו-ווקר ממש לא כזה)

ברוך רובין
ברוך רובין
11 בדצמבר 2020 8:22
Reply to  Smiley

ווקר בראון או טייטום כמובן ו4 בחירות דראפט

Smiley
Editor
11 בדצמבר 2020 8:44

טאטום הוא היחיד שלטעמי בסלטיקס הוא לא ניתן להעברה

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Smiley

מסכים

עידו גילרי
Admin
11 בדצמבר 2020 8:27

אתה מדבר על הויתור על היוורד כאילו איבדת שחקן ספסל. הסלטיקס גם ככה נטולי עומק ועכשיו עוד יותר.

עידו גילרי
Admin
11 בדצמבר 2020 8:28

גם אני לא יודע למה אתה קורא לזה ויתור.

עידו גילרי
Admin
11 בדצמבר 2020 9:16

זה שזה נסגר כסיין אנד טרייד בסוף זה טכני לחלוטין. זה לא כאילו הסלטיקס עשו כאן החלטה לוותר עליו. זה הוא החליט לוותר עליהם.

Li Ming
Li Ming
11 בדצמבר 2020 8:25

אינפורמטיבי ומעניין, תודה על הפריוויו. אני עדיין לא מבין למה הסלטיקס לא ביצעו טרייד על הייוורד עם אינדיאנה, היו יכולים לקבל את טרנר שהוא שחקן יותר טוב מתומפסון ואת מקדרמוט שהיה פותר את בעיית הפיור שוטר מהספסל. אבל בוא נראה מה איינג' יארגן עם החריגת דראפט

עידו גילרי
Admin
11 בדצמבר 2020 8:31
Reply to  Li Ming

שאלה טובה. כמובן שאנחנו לא תמיד יודעים מה בדיוק היה על השולחן אבל גם אני חושב שזו הייתה אופציה עדיפה מבחינתם.

ברוך רובין
ברוך רובין
11 בדצמבר 2020 8:38

לפי אחת השמועות מהבוטסון גלוב איינג דרש הרבה יותר מדי מאינדיאנה חשב הם בילי קינג, היה הרבה יותר עדיף מהגופה דל תומפסון

Avri
Avri
11 בדצמבר 2020 11:45
Reply to  Li Ming

אתה לא מבין למה בוסטון לא ביצעו טרייד כזה בעיקר כי כנראה טרייד כזה מעולם לא היה על השולחן.

Li Ming
Li Ming
11 בדצמבר 2020 12:30
Reply to  Avri

לפי הכתבים בבוסטון ובאינדיאנפוליס, הסלטיקס רצו את ט.ג'. וורן או את אהרון הולידיי בנוסף לטרנר. שניהם כמובן לא על הפרק לטרייד מבחינת הפייסרס, אבל טרנר ומקדרמוט כן. הייוורד היה מוכן גם על לחתום על חוזה נמוך יותר כדי לחזור לאינדיאנה, אלה היו הסלטיקס שלא הסכימו פה לטרייד. לדעתי זאת טעות מבחינתם.

Avri
Avri
11 בדצמבר 2020 13:17
Reply to  Li Ming

אני אמשיך לפקפק בזה שמשהו ממה שכתבת באמת היה על השולחן.

אשך טמיר המקורי
11 בדצמבר 2020 8:42

דורכים במקום ואפילו הלכו טיפה לאחור.
ממש לא התרשמתי משתי ההחתמות.
הם צריכים למצוא דרך להתחזק, את סטיבנס לא הייתי מפטר בכל מקרה. צריך לתת לו עוד כלים.

Avri
Avri
11 בדצמבר 2020 11:48

החיזוק יגיע בדמות שיפור אצל השחקנים הקיימים (בוסטון הקבוצה שניה הכי צעירה בליגה, אחרי אטלנטה) והטרייד אקספשיין שמאפשר להם להביא עוד בעתיד.

גיא הירוק
Admin
11 בדצמבר 2020 8:45

הבעיה של הסלטיקס היא שהם צועדים במקום בזמן שהתחרות מתחזקת.
.
נגיד ויהיה שיפור במשחקם של טייטום ובראון,
זה בהחלט אפשרי.
אפשרי לא פחות זה יהיה לראות נסיגה במשחקו של קמבה (יחגוג במהלך העונה 31) –
רכזים מתחת ל-1.85 בגיל שלו, עם הקילומטראז' שלו, עם בעיות ברכיים שצצות להן,
בדרך כלל סובלים מנסיגה ביכולת, וזו לא פעם מגיעה מהר, עם נסיגה שמזכירה יותר צניחה חופשית.
.
יש דרכים לעזור לשחקן בגילו,
הסלטיקס לא נקטו בהן. אין עומק, אין שחקנים משלימים שיורידו את המעמסה.
.
היכן זה משאיר את הסלטיקס?
לדעתי התרחיש האופטימי עבורם הוא מקום 4,
הפסימי 6.
.
(כל זה בהינתן הסגל הנוכחי)

Avri
Avri
11 בדצמבר 2020 13:26

הלו, קמבה כולה בן 30! עוד לא קשיש, מה עשית ממנו! לגבי העומק מאחורי קמבה, בדיוק בשביל זה הביאו רכז מחליף מנוסה (טיג בן 32, לא 'גופה' כמו ששב'ר טוענים) ובדיוק בגלל זה בחרו רכז יחסית מבוגר שיכול לתרום כאן ועכשיו.

לגבי התיאוריה שלך על רכזים – לא החתמתם רק אתמול את כריס פול? 🙂

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Avri

מתי ראית פעם אחרונה את טיג?

Avri
Avri
11 בדצמבר 2020 21:57

לפני שהוא עבר לאטלנטה הוא עשה 13 נקודות ו6 אסיסטים למשחק בשנה שעברה. אני מבין שזה בגדר 'נגר' אצלך, אבל אצלי זה בסדר גמור לרכז מחליף.

גיא הירוק
Admin
11 בדצמבר 2020 18:40
Reply to  Avri

תאוריית הרכז 1.85 או פחות אחרי גיל 30 היא לא שלי. אם אני זוכר נכון, אוהד הסלטיקס ביל סימונס כתב אותה לראשונה.
מצאתי כתבה של פלטון אודות פוינט גארד נמוכים. תתבונן על הגרף –
.
https://www.espn.com/nba/story/_/id/19525455/kevin-pelton-weekly-mailbag-including-point-guard-career-arcs
.

Avri
Avri
11 בדצמבר 2020 21:50

לפי הגרף הזה יש נפילה בגיל 28… ועליה מחדש… יש לך הסבר לזה? שצרי להוציא רכזים בני 28 לשנת שבתון? זה גרף שקשה ללמוד ממנו משהו לגבי שחקן זה או אחר (שים לב למשתנים שהוא לקח, או לעובדה שהוא בדק רק 10 שחקנים בכל קבוצה) ויש מספיק דוגמאות בשביל להניח שזה מאוד תלוי בשחקן עצמו, סגנון המשחק שלו ואיך הוא שומר על עצמו.

גיא הירוק
Admin
12 בדצמבר 2020 5:51
Reply to  Avri

ברור שזה תלוי בכל שחקן, בסגנון משחקו, ובאיך שהוא שומר על עצמו. זה רק מחזק את הפואנטה שלי –
קמבה הוא לא כריס פול. הוא צריך את הזריזות שלו בשביל לייצר לעצמו את המרווח לקליעה, אותם נתונים שאפשרו לו להיות סקורר יעיל למרות נחיתות בגובה, הם מהזן שמתחילים לרדת אחרי גיל 30 (כפי שניתן לראות בקרב לא מעט פונט גארד נמוכים "מהזן").
פוינט גארדים מעט גבוהים יותר, שמסתמכים יותר על קליעה וראיית משחק ופחות על אתלטיות דווקא מגיעים לשיא הקריירה בגיל 30 (אין דוגמה טובה יותר מסטיב נאש)

asaf
11 בדצמבר 2020 17:31

תודה עידו על הפריוויו. מסכים מאוד עם האשך והגיא שהגעבו מעלי על התחזית לעונה . לא רואה יותר מדריכה במקום במצב האופטימי, מסוקרן בעיקר לאיזה גבהים טייטום יתרומם העונה.

רפיקי
11 בדצמבר 2020 8:56

בוסטון הם התקווה האחרונה לאליפות ללא שיקוצים.
מאמין שגמר מזרח הם יעשו בכל מקרה ומשם זה תלוי בעיקר ביכולת של טייטום ובראון לעלות רמה.

עידו גילרי
Admin
11 בדצמבר 2020 8:57

מה שכן לדעתי הם יקבלו חזרה עומק בנייסמית' שיהפוך די מהר לשחקן רוטציה משמעותי.

חגי "התותח" ניסני
Editor
11 בדצמבר 2020 9:03

WOW לשמוע אותך מדבר ככה על רוקי? שהחיינו

עידו גילרי
Admin
11 בדצמבר 2020 9:17

הלו למה?
גם על קאם ג'ונסון חשבתי ככה.

עידו גילרי
Admin
11 בדצמבר 2020 9:17

ענין של סיטואציה.

רביד אראל
רביד אראל
11 בדצמבר 2020 15:19

אם אני לא טועה החלק של d אצלו דווקא לא חזק אבל נראה, אולי בסכמות של nba הוא ייראה יותר טוב

Avri
Avri
11 בדצמבר 2020 11:49

דווקא מהרוקיז אני מהמר על פייטון פריצ'ארד שיתן דקות כאן ועכשיו.

חגי "התותח" ניסני
Editor
11 בדצמבר 2020 9:02

תודה עידו
.
כמו שכתבו לעיל סימן השאלה הגדול הוא טייטום. כרגע הוא עוד לא השחקן שיסחוב קבוצה לאליפות כמו שקוואי עשה עם הראפס. בראון נתן עונה פנטסטית בשנה שעברה. ברור שבהגנה יש לו את זה אבל התקפית? האם הוא יצליח לשחזר בקביעות את האחוזים הטובים שהוא נתן בשנה שעברה? סמארט ייתן עוד עונה עם קרוב ל35% מהשלוש? צריך גם לזכור שטייטום נתן את הפוש לקראת סוף העונה והראה ניהול משחק לא רע בכלל. אני חושב שכל אלו צריכים עוד להוכיח שהם מגמות רציניות, ולא אפיזודות.

Avri
Avri
11 בדצמבר 2020 11:52

בוא, טייטום בסך הכל בן 22. הוא לגמרי בדרך להפוך לשחקן טופ 10 בליגה. לגבי ההתקפה של בראון, הוא גמר עונה עם יותר מ20 נקודות למשחק באחוזים מצויינים. זה בדיוק מה שמספר שתיים בקבוצה אמור לעשות.

חגי "התותח" ניסני
Editor
11 בדצמבר 2020 13:18
Reply to  Avri

אברי יש לי סימני שאלה על זה. בעיקר על היכולת של בראון לשחזר עונה שכזו באופן עקבי. טייטום נראה מצוין ככל שהעונה התקדמה

Avri
Avri
11 בדצמבר 2020 13:50

בראון נראה מצויין כבר מהשנה השניה שלו בליגה, על איזה בעיה בעקביות אתה מדבר? צריך לזכור שקצת כמו שכתבו כאן בבוסטון של השנה שעברה ההתקפה התרכזה במי שהיה חם באותו היום. ג'יילן בצדק לא מכריח משחקים עליו ויודע לזוז כשאחרים חמים.

Ljos: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal
Editor

בראון מצידי יכול לתת עונה איומה. זה רק יפנה לו יותר זמן לדבר בתקשורת, שזה הכי טוב מבחינתי.

Zivo
11 בדצמבר 2020 9:09

פריוויו נהדר. יופי של כתיבה וניתוחים.

Zivke
Zivke
11 בדצמבר 2020 9:11

תודה על פריוויו מושקע במיוחד לשישי בבוקר
נראה שבוסטון עוד לא החליטו אם הם קבוצה בלי כוכבים סטייל דטרויט (ואז גם יותר הגיוני שמרכוס סמארט יקח 7 שלשות במחצית של משחק הכרעה בפלייאוף) או קבוצה של סופר-סטאר/ים (מי?)

Avri
Avri
11 בדצמבר 2020 11:53

קלללל!!!! מחתימים את קוואי ודוראנט מחר, והופ, יש קבוצה!

Ljos: The Gospel According to Biff, Christ's Childhood Pal
Editor

לא הבנתי את הקשר בין המשפטים.

רועי ויינברג
Admin
11 בדצמבר 2020 10:18

פריוויו אדיר עידו. אני חושב שהם יכולים גם להגיע לגמר, אבל בעיקר כי אני לא מחזיק ממילווקי או ברוקלין

Amitlahev
Editor
11 בדצמבר 2020 11:17

פריוויו מצוין. תודה רבה. אני אוהב את הקבוצה הזו. טייטום מתחיל עונה עם הרבה ציפיות ואחריות על כתפיו הצעירות. חמישיה ראשונה-שניה זו לא מילה גסה עבורו העונה.

עמיחי קטן
Admin
11 בדצמבר 2020 11:46

פריוויו מצוין, תודה.
קמבה בריא וטוב יכול לדעתי לעשות את ההבדל בין קבוצת סיבוב שני ובין קונטנדרית.
לגבי טריידים – טייטום ובראון מאוד צעירים, ויכול להיות שאיינג' בכלל חושב 5 שנים קדימה. אחרי הפספוס עם קיירי, אולי עדיף לבוסטון לנסות להשיג מישהו צעיר יותר, גם אם לא בהכרח כוכב על כמו הארדן. למשל – שג"א בעד אחד מהצעירים ואיזה 2 בחירות סיבוב ראשון.

Avri
Avri
11 בדצמבר 2020 11:55

אחרי הפספוס עם קיירי הלקח הוא בעיקר שלא צריך לרוץ אחרי שמות גדולים בכל מחיר. להזכיר, בטרייד עם קיירי בוסטון נתנו את הבחירה שהפכה לקולין סקסטון.

עידו גילרי
Admin
11 בדצמבר 2020 12:07
Reply to  Avri

נכון אבל נראה לי שזה היה אילוץ בגלל הפציעה של תומאס.

Avri
Avri
11 בדצמבר 2020 13:52

אני זוכר שזה בעיקר היה בגלל שהערך של קיירי היה גדול מזה של תומאס (עם או בלי פציעה) והיה צריך להוסיף נכסים. בכל מקרה, הלקח הוא אותו לקח – צריך להזהר, גם כשמדובר בשמות גדולים.

אור
אור
11 בדצמבר 2020 15:52
Reply to  Avri

בלי שמות גדולים בוסטון ימשיכו להסתובב סביב חצי גמר – גמר המזרח. כאמור לא קוואי ודייויס אני מסכים אבל אולי הארדן זה הצ'אנס שלהם

Avri
Avri
11 בדצמבר 2020 17:26
Reply to  אור

הלקח שלי הוא שצריך להזהר, לא להמנע. יש מצב שהייתי נותן הרבה (מאוד) בשביל שנתיים של הארדן (כבר בן 31 הילד!), אבל זה לא משהו שצריך לעשות בקלות, בטח לא כשמדובר במשיגנע כמו הארדן.
צריך לזכור גם שיש לנו כבר את טייטום, זאת הקבוצה שלו, ותוך שנה שנתיים הוא לגמרי בליגה של הגדולים. הוא כולה בן 22 ולהנחית עליו שחקן כמו הארדן יכול די לפגוע בהתפתחות שלו.

אור
אור
11 בדצמבר 2020 17:48
Reply to  אור

כן, במחשבה שנייה הארדן לא הכי מתאים (התגובה גם לשמעון)

שחר אלוני
11 בדצמבר 2020 12:54

תודה על הפוסט המושקע.
המזרח עדיין לא ברמה של המערב ובוסטון צריכים לשאוף לגמר כללי, זה לא בשמיים

אור
אור
11 בדצמבר 2020 15:10

מדברים פה על קוואי ודי ברור שהוא לא רצה להישאר מעבר לאותה שנה, אמנם טורונטו שיחקו אותה ואז הוא עזב אבל באותה נקודה בזמן זה לגיטימי לגמרי לא להעביר את המחיר שהספרס ביקשו / היו מבקשים תמורת עונה אחת שלו

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

מסכים עם הנאמר פה, איינג' עד לא הצליח להפוך את הנכסים הרבים למשהו וזה לרעתו. הוא בונה שטייטום יהיה קובי. אם כן הוא גם לא יצטרך. אם לא הוא בבעיה. דיוויס וקאווי לא רצו לשחק אצלו.

אור
אור
11 בדצמבר 2020 15:50

מה לגבי הארדן? לדעתי צריכים לנסות והוא אולי יסכים, למרות שהמחיר יהיה כבד גם בלי טייטום

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  אור

הלשון של איינג תצטרך להיות חומה והוא יצטרך לארגן מנוי למועדוני החשפניות בבוסטון ואז יש סיכוי. מסכים שהם חייבים ללכת עליו בכל הכוח וחוץ מטייטום כולם על השולחן
מצד שני אני צופה שסטיבנס מתקשה לארגן סגנון משחק הממקסם את הארדן וטייטום

Jonathan
Editor
11 בדצמבר 2020 16:56

אחלה פריוויו.
לגבי גבוהים – ת'ייס בגובה של טייטום ות'ומפסון גבוה רק באינץ' מהם. ממש לא קבוצה גבוהה.
לדעתי – גמר תלוי באיזשהו שיפור משמעותי באחד מהכוכבים הצעירים או בזה שאחד מ-3 בחירות הסיבוב הראשון ייתגלה כמציאה אמיתית. אם לא, אז אני מהמר על זה שהם יהיו קבוצה נחמדה שתגיע לסיבוב השני…

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

סיפור מעורב ירושלמי מאתמול

אתמול הגיעו 2 קבוצות בלבד למגרש קוריוז, לאורי, בירד, באטלר, תמנון וג'מייקל גרין שקנה נעליים חדשות של הארדן.
בירד אמר שהוא עם התמנון ובאטלר אחרי שהשפלנו אותו ביום ב הוא רצה לנקום. אז אני לאורי וגמייקל קבוצה.
ג'מייקל פגע ב6 הזריקות הראשונות ואמרתי לו זה הנעליים, הוא הסכים.
ניגבנו 12-2. בשנייה אפילו לא הזעתי.
הם ביקשו משחק חוזר וניצחו 12-10 שבירד קולע 10 נק בגאמפ מחצי מרחק על הראש של לאורי ואני וגמייקל מטטרשים אותו אומרים לו 10 נק על הראש שלך. הם היה בטראש טוק ואיזה עבירות הוא סחט מלאורי כל גאמפ לאורי נכנס בו עם הטוסיק בירד מבקש עבירה 🙂
משחק 3 הם הובילו 10-4, עד אותו רגע ניגרתי מה3 ואז דפקתי אחת שלא שמרו אליי 10-6 אחכ ישר הורדתי לבאטלר על הראש 10-8. התקפה הבאה עוד שלשה בפיק אנד רול שיוויוןןן. ואז מהלך אחרון אני לוקח את באטלר לריקוד והוא שומר בטירוף מרקיד הלוך ושוב ואז מטר מה3 דופק לו סטפבק על הראש גייםםםם ווינר. 12-10 קאמבק מהסרטים.
משחק אח"כ דפקתי עליו עוד גיים ווינר מה-3 בפרצוף 12-10 נצחנו.
הם רצו עוד משחק וניגרתי כבר הייתי עייף אבל במצב 9-9 הבאתי גג על התמנון מאחורי, חדירה סל וגיים ווינר מה3 על הפרצוף של בירד שאמר לבאטלר תן לי אותו….
בכללי ניגרתי אתמול אבל 3 גיים ווינרס.
באטלר היה הMVP קלע אפילו שלשות והכרזתי עליו כMVP והוא אמר אבל הפסדתי הכל חח

בנושא יותר מעניין היום נערך קומביין לקטנציק

קומביין מהיום של ET33 כפי שהבטחתי לכם. מוקדש בעיקר לג'ון

מדידות
גובה:1.14
מוטת ידיים:1.12
משקל:21.4
גיל: 5 ו-3 חודשים
קבוצה: גן חובה

תרגו זריזות ומהירות
https://youtu.be/KM6SxgsWXjk

https://youtu.be/EEMI3t1Z8Fg

https://youtu.be/utNWEYeaGjg

כדרור
https://youtu.be/ow9nZRO4I9M

https://youtu.be/8-SWHWWu2vk

בין הרגליים תרגול

https://youtu.be/cleOtFqq938

מאחורי הגב

https://youtu.be/IA7ntIFOB4c

כוח מתפרץ
https://youtu.be/d846HHtzm5k

ספרינט (השיא שלו עומד על 4.64)

https://youtu.be/3w58ZK8L9bs
https://youtu.be/7lF11NC4LNg

והכי טוב לסוף, מצאנו את ציון בן 14 אצלנו בשכונה (כולנו נקרענו מצחוק)
https://youtu.be/NaFT61SiU4Q

רן הנרגן
רן הנרגן
11 בדצמבר 2020 18:26

כששני הגרדים שיכים לסקצית הגמדים הקבוצה לא תגיע רחוק. לילרד ומקולום, צמד הגמדים הטוב ביותר בליגה לא מצליח לשבור את המחסום אז ווקר וסמארט יצליחו? נכון שסמרט ארוך ידי ובריון אבל ווקר בערך 180 (רשמי 183 אבל זה כמעט תמיד עם נעלים) וגם נוטה לפציעות. השנה האחרונה שטייג היה טוב היתה מתישהו כששיחק באטלנטה. דרך אגב, גם למילווקי יש בעיה דומה אלא אם מידלטון עולה בתור גארד.

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
12 בדצמבר 2020 4:54

עברתי על חלק מהפריוויואים האחרים ברפרוף ורק רציתי לראות כמה תגובות ומה הגיוון בכל אחד מהם וברור שהסלטיקס לוקחים עם קצת פחות מ 110 תגובות (כולל התגובה הזו), אחריה אולי לייקרס של MBK עם 80? חשבתי שהסלטיקס משעממים, יותר משעממים מאטלנטה הוקס….
אגב, קיירי אירווינג, אקס בוסטון נקנס ב 25 גדולים על שהוא מחרים את התקשורת באן בי איי. פול פירס אומר שמישהו צריך להסביר לטאלנט שהוא לא מקבל כסף רק בשביל לשחק כדורסל….

ירון, החלום
ירון, החלום
15 בדצמבר 2020 1:40

בס"ד
תענוג תודה.
אבל הספסל חלש מאד התקפית,
טריסטן תומפסון עם כל הכבוד, מתקשה לשים את הכדור בסל.